dimecres, 16 de març del 2011

Activitats per al Roger

ACTIVITAT CASA:

Objectius:
experimentar conceptes com el dins/ fora , aprop/ lluny relatius al espai
experimentar conceptes com dia/nit a través de la llum/foscor.

Material:
capsa de cartró
diferents objectes segurs quotidians petits

Sessió:
Primer, a través d'uns contes mostrarem al Roger conceptes de dins/fora.

Seguidament farem que l'infant experimenti els conceptes de dins/fora per mitjà de treure i ficar objectes dins de la caixa, així com els conceptes d'amagar i aparèixer jugant al fet i amagat amb els objectes que és coloquen dins de la caixa.
per a poder realitzar els objectius de l'activitat la realitzarem de forma semi-guiada, interactuant amb l'infant i estimulant-lo per mitjà de trobar els objectes "desapareguts" dins de la caixa i animant-lo a treure'ls i amagar-los.
també treballarem el temps per mitjà de situar al roger a prorp de la llum natural i no encendre les llums mentre fa l'activitat i experimenti el pas del dia a la nit.

Finalment, ens asseurem amb l'infant i el farem verbalitzar els conceptes treballats de dins/fora i del temps amb el dia/nit que ha experimentat a través de la llum.


ACTIVITAT A L'AULA

Objectius:

Fomentar el dins/fora amb el propi cos per mitjà de racons tancats
Treballar el lluny/aprop per mitjà d'un circuït
Experimentar el dia7nit per mitjà de la foscor/llum

Material:

caixa i objectes
caseta de tela
bancs o  senyalitzaciónns de camins realitzats per les educacores amb diferents elements.
Podem utilitzar els elements del pati com la caseta o els bancs que hi ha o els de la plaça del costat de l'escola.

Sessió:
primerament farem una activitat en que l'educador mostrarà a l'infant objectes dins/fora d'una caixa i el dia/nit per mitjà d'una cançó que parla d'aquests conceptes.

Sortirem al pati o al parc que hi ha al costat de l'escola cap al final de la tarda.
permetrem a l'infant jugar amb la caseta  a entrar i sortir fora d'aquesta així com realitzar el circüit en un banc i treballar els conceptes lluny i aprop amb relació al educador
l'activitat serà semi-guiada..

Finalment, i  al caure el sol, el farem reflexionar verbalitzant la diferència del dia/nit per mitjà de la foscor.

1 comentari:

  1. Hola Tresa Jaume!
    crec que les teves activitats que has proposat pel "Roger" estan molt ben explicades i, redactades.
    A la primera activitat de la capsa de cartró a mi m'asemblat molt adient envers a l'edat que té el Roger, en canvi la segona crec que hauriem de ficar una de les meves, per què, el podem canviar l'activitat i així aprendrá altres coses i diferencia entre els dues activitats.
    En conclusió, crec que hauriem de fer només això. El resto tot està bé. en quant a les activitats proposats jo t'ho he dit que les trobo correctes.

    ResponElimina

Hola companys!